2012. november 25., vasárnap

Ízek és borok kiállítás - 2012.11.23-25

Az ideivel egyben már másodszorra került megrendezésre ez a nagyszabású rendezvény, amely keretei között az idelátogatók, betekintést nyerhettek a különféle tájak ízeibe és borait is megkóstolhatták. A rendezvény célja a minőségi étel- és borfogyasztás népszerűsítése volt.

http://www.trademagazin.hu/wp-content/uploads/2012/11/izek-borok.jpg


A három napos rendezvény második napján fel is kerekedtem és el is látogattam a Hungexpóra, hogy személyesen élhessem át ezt a felejthetetlen gasztronómiai utazást.

http://www.erdely.ma/ujkepek/2012/11/nagy/2369052.jpg
A rendezvény közepén felállított mézeskalácsot formáló pavilonnál különféle tájegységekkel lehetett ismerkedni.

Székelyföldről idelátogató kedves kiállítók Sepsiszentgyörgy és Hargita megye kulináris, turisztikai és kulturális értékeit is bemutatták. Többek között pálinkával és áfonyadzsemmel kínáltak, melyből igazán jókedvvel kóstoltam. Fogamra való volt a padlizsánkrém is.

Ugyanitt mézeskalács díszítéssel is lehetett próbálkozni, illetve a fazekas mesterségbe is bepillantást kaptunk hiszen egy igazi agyag korongozón készültek a valódi kézzel készült edények. 

Finomabbnál-finomabb sajtokat kóstolhattunk és vásárolhattunk. Többek között érlelt kecske és juh sajtokat, különleges fűszerezésű sajtokat és piros-zöld-sárga sajtokat.

http://static9.origos.hu/i/1211/20121113-hunegxpo-pr-kepek.jpg


Az egyik standon mindenféle finom kolbász, töpörtyű, sonkák, szalonnák várták az éhes és kíváncsi vendégeket.

Különféle finom csokoládékkal és pralinékkel is találkoztam a rendezvényen, de ezek most úgy nem fogtak meg, hiszen nemrég jártam a Csokoládé múzeumban, ahol kiéltem már az édesség iránti vágyam.

Szakértő fiatal pékek segítségével készítettem egy fonott kalácsot, de sajnos már nem ízlelhettem meg, mert mikor mentem volna, hogy kisült-e már a kalácsom, azt mondták valaki elvitte. Pedig még a nevemet is beletették kis cetlivel. Ez eléggé elszomorított mégis miért viszi el valaki azt ami nem az övé? Szerencsére egy képet azért készítettem az alkotásomról.
Ugyanitt időről-időre igazi kézzel húzott réteseket készítettek, melyeket az elkészültük után meg lehetett vásárolni. Mikor arra jártam épp a finom meggyes-kókuszos és tökös-mákos rétes készült.

A látványkonyhában pedig Buza Sándor és Oz a Laptopkonyha szereplői készítettek a kíváncsi közönségnek finom sertésszűzből könnyű esti vacsorát.

Ugyanakkor a Pomo D'Oro étterem is kinn volt a rendezvényen, hiszen a házigazda idén is Gianni volt és mint tudjuk az éttermet ő álmodta meg. Ezt az éttermet amúgy nagyon szeretem. :)

Az egész rendezvény ideje alatt nagyszerűen szórakoztam, finom ételeket kóstoltam, az esti Balkán Fanatik koncert pedig még inkább az est hangulatát fokozta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése