2014. március 8., szombat

Zsirai borkóstoló a PAF kiállítás keretében - 2014.03.08


Ettől a kiállítástól PAF lettem!

Március 8-n egy egészen egyedi borkóstolón vehettem részt, mely során három kiválasztott PAF alkotáshoz társítottak Zsirai borokat.

 

Az eseménynek a Társalgó Galéria biztosította a helyszínt.  

 Nőnap alkalomból a műteremben kizárólag hölgyek részére rendeztek tárlatvezetést Pintér András Ferenc festőművész kiállításán. A tárlatvezetést maga a művész tartotta, ezt követően pedig egy igazán egyedinek mondható borkóstolásra került sor.


Első alkalommal találkoztam a kortárs festőművész képeivel, illetve a galériában is először jártam, de mindez idáig ezt a fajta kortárs festészetet nem is láttam testközelből. 

Először belépve a műterembe és megpillantva a képeket csupán gyorsan átfutottam rajtuk.

Később mikor mindegyik előtt elidőztem, picit mélyebb értelmet is észrevettem bennük és nem is gondoltam volna, de egy-kettő kissé meg is érintett érzelmileg. Elindítottak bennem gondolatokat és egy-két alkotásban még motívumokat is felfedezni véltem.

Pintér András Ferenc egészen egyedi módon fest. A kiválasztott festékeket ráönti a képre, melyeknek aztán szabad folyást ad a vászon megemelésével és mozgatásával. Műveihez leginkább olajfestéket és homokot használ és szinte mindegyik alkotásában megtalálható a piros szín. 

Alkotásait azon gondolatok inspirálják, melyek éppen foglalkoztatják. Képein csak úgy cikáznak a sárga, fehér, fekete, piros színek, mintha kitörni készülnének.


Ezekről a képekről nekem eszembe jutott egy régi árus, aki búcsúkban keverőgéppel készített képeket víz és olaj felhasználásával. Íme az alkotásaiból kettő, melyeket azóta is őrzök.









Egy külön teremben videó és fényinstallációk is  bemutatásra kerültek. Ezen képek a hangszórókra rögzített papírokra cseppentett festék mozgásai által készültek.


A művész három képét a VinoPiano kézműves borkereskedés által bekészített Zsirai Pincészet boraival hasonlította össze. A borokat Zsirai Kata mutatta be.

A kóstolást egy könnyű Furminttal kezdtük. Az adott képen, melyhez a bort rendelték a fehér szín dominált. A választás épp ezért is esett egy fehérborra. De mivel piros szín is megtalálható a képen ami a tüzességet jelzi, ezért a társított bornak nem árt tüzesnek is lennie. Ezt a tüzességet a furmint birtokolja is.

A második bor a Múzsa fantázia nevet kapta, mely egy  Merlot és Portuguiser házasítás volt. Ezt a bort egy olyan képpel hozták összefüggésbe, melyen a fáradt vörös szín a domináns és egy fekete alak körvonalai is kirajzolódnak benne. Ezért a képhez csakis vörösbort tudott Kata elképzelni, de nem egy testeset inkább egy könnyed, ízes házasítást, mely tulajdonságokkal ez a bor rendelkezik.

Kata harmadik választása pedig egy Sárgamuskotályra esett, mert a kiválasztott képben a sárga volt a domináns szín. A nagyon friss, édes, zamatos ízvilággal rendelkező bort könnyen nevezhetjük a Sárgamuskotályok etalonjának. Határozott karakteres akár csak a festmény.

Úgy érzem a borok tökéletesen passzoltak a képekhez, bár én azt gondoltam, hogy mindegyik festményhez majd házasított borokat ajánlanak, mivel a képek mindegyikén többféle szín keveredik. 

Kata a kóstoló ideje alatt beszélt a borokról, azok készítéséről és hogy igazából a borkészítés is egyfajta művészet, hiszen a borosgazda mint egy művészként bánik a szőlővel, a leszedett terménnyel és az abból készült borral. Művészi gondossággal alkotja meg belőle az egyedi bort, melyet csak ő tud elkészíteni. Épp ezért egyik bor sem ugyanolyan mindegyik külön történettel rendelkezik.

Bővebben PAF-ról itt olvashattok.

A Zsirai borokról pedig itt találtok bővebb információt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése