2016. augusztus 3., szerda

Nyílt nap a DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA-MENEDZSMENT másoddiplomás képzésen! - 2016.08.03

Nyílt napot tartott a Budapesti Metropolitan Egyetem (volt BKF)

A nyílt nap keretein belül lehetőség volt megismerni alapképzéseket és diplomához köthető szakképzéseket.

Én a Divat- és luxusmárka-menedzsment másoddiplomát adó képzés tájékoztatóján vettem részt.



A tájékoztató Szittné Csányi Krisztina, a Felnőttképzési Akadémia vezetőjének előadásával kezdődött. Krisztina röviden ismertette, az immár Budapesti Metropolitan Egyetem nevet viselő intézményt. Beszélt az iskola múltjáról, értéknyilatkozatáról, jövőjéről.

Ezután Szilágyi-Csüllög Mónika, a Divat-és luxusmárka-menedzsment posztgraduális képzés szakvezetőjének interaktív szakismertetőjével folytatódott.

Mónika beszélt a képzés fontosságáról, mely nagyban támogatja a life learning-t vagyis az élethosszig tartó tanulást.

Az iskolában 2015 őszén indították el a Divat- és luxusmárka-menedzsment szakirányú továbbképzést.

A képzésen elkötelezett, magas hivatástudatú, a divatiparban aktívan tevékenykedő oktatók tanítanak, akik nemzetközi multinacionális vállalatoknál, a luxus szektorban, vagy már a nemzetközi piacon is versenyző hazai designerek mellett jeleskednek.

A program három fő területre készíti fel a diákjait:
luxusipar + nemzetközi fast fashion márkák + magyar divattervezők menedzsmentje.

A képzés munka mellett is végezhető, gyakorlatias, azonnal hasznosítható tudást kínál.

Főbb tantárgyak, ismeretkörök:
márka menedzsment; e-kereskedelem és e-marketing stratégia; fashion media; anyag- és áruismeret; termelésirányítás; tervezés;, kollekció felépítés; trend-, és stílusismeret; kontrolling; fashion event management; vizuális merchandising; üzleti tervezés,

Az iskola a képzés részeként életre keltette a Divatmenedzsment műhelyt is, mely nem mást jelent, mint élményszerű tanulást és networking-t.
A szakmai kapcsolatépítés kiemelt fontosságú a divatvilágban. Ezért a műhely célja, hogy személyes kapcsolatot építsenek ki a leendő menedzserek a divatipar krémjével, miközben e kör vezető szakemberei ellátják őket hasznos tanácsokkal. 
A luxus-, prémium- és tömegmárkák, illetve hazai tervezők üzleteibe vagy épp egy-egy divatbemutató kulisszái mögé pillanthatnak be a hallgatók.
A workshopok során tanulóink megtapasztalhatják, milyen kreatív és összetett - gazdasági-, humán-, illetve divatipari - rendszerek működnek a csillogó kirakatok hátterében.
Valamint a személyes kapcsolatépítésen túl a legfontosabb, hogy ezen idő alatt a hallgatóknak lehetőségük nyílik ráérezni, melyik szegmens passzol leginkább személyiségükhöz.

A tájékoztató után három workshop következett.

Először Acsay Judit a  Burda főszerkesztőjének, és a Divatmenedzser képzés Anyagismeret kurzus oktatójának "Kell egy piros ruha!" címmel tartott rövid előadást.





Judit beszélt az anyagok sokszínűségéről, a formák fontosságáról és hogy egy piros ruhát mennyi módon lehet kategorizálni. 

Mi dönti el, hogy milyen is legyen az a piros ruha, amit majd megveszünk?

Lehet a ruhának funkciója, de lehet, hogy az alakunkhoz illő formát választunk.

Láthatjuk, hogy nincs nagy különbség a stílus és a szabásvonalban.

Mert például egy sportos ruha ugyanazt a sziluettet is mutathatja mint egy elegáns. Egy kacér és klasszikus ruha szabása sem különbözik nagyon. Egyedül az anyaga.

Szabását illetőleg egy ruha lehet up market vagy hagyományos. Készülhet designer műhelyében vagy fast fashion elvárás szerint. Kelthet drámai vagy teátrális hatást. Lehetkislányos vagy dámás, nyárias vagy télies, bővebb vagy testhez állóbb, félvállas vagy zárt.


Az alkotásnál legfontosabb az anyag és a forma.

Amikor egy konkrét formát választok ismernem kell az anyagot. Mert lehet, hogy nem alkalmas arra a funkcióra amire tervezett; esetleg visszarúg, szétesik, önálló életre kel vagy bosszút áll.

Az órákon többek között a diákok megtudhatják, hogy miből készülnek a textilek, hogyan készülnek és hogyan lehet őket feldolgozni.

Számomra nagyon érdekes volt e pár perces bemutató, hiszen többek között megtudtam, hogy a divatvilágban több mint 200 féle textília létezik, valamint, hogy a Valentino divatház számos piros ruha kollekciót tervezett.


 
Ezt követően Dr. Szatmári Judit Anna divattörténész, a szakon a Hazai-és nemzetközi divatismeretek tanárának előadása következett.

Judit izgalmas új fogalmakkal ismertette meg lelkes érdeklődőket. Többek között megtudtam, hogy a trendek kb 40 évenként újra és újra visszaköszönnek az életben.



De vajon mennyire beágyazott a divat a mai világunkban, mennyiszer nyúlunk vissza ma is a divatba?

Rendkívül izgalmas áthatások, oda-vissza nyúlások, előreszaladások, néha nagy váltások jellemzik a divatot. De ezeknek is mindig oka van.

Hogy is működik a világ és a divat? Milyen viszonyban vannak egymással?
A mai kor divatjában az empire vonal hódít, amely fazon egy mell alatt elvágott ruha, onnan egyenes viszonylag keskeny sziluett.

Pompei, 1800-as évek és a mai divat. Hasonló de mégsem ugyanolyan. A különbség az adott korra jellemző, hiszen az anyag, a kidolgozás és technológiai lehetőség minden korszakban mások. 


Izgalmas felfedezést tehetünk a divatban, hogy az elmúlt száz évben hogyan nyúltak vissza a nagy divatmárkák (Chanel, Valentino, Dior) a régi korokhoz és manapság is ez mennyire aktuális.

Marie Antoinette volt a 18-ik század divatikonja. Mindenki őt követte. Viszont a 19-ik században már volt egy párizsi divatipar. Így akkor már a divatipart követték.



Végezetül pedig Szabolcs Katalin coaching tartott egy érdekes akvárium coachingot egy bátor jelentkezővel.

A program lezártával lehetőség volt beszélgetni a szak végzős hallgatóival és a Divatmenedzser Mentori Program gyakornokaival.


www.divatmenedzsment.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése