2016. december 10., szombat

10 ÉVES A Mod'Art - 2016.11.23



Az iskola 10 éves fennállása alkalmából látványos divatbemutatón vehettek részt az érdeklődők. 

A szervezők két részre osztották a bemutatót,

Az első rész a „Best of Modart” nevet kapta, mely során az iskola az elmúlt 10 év diplomakollekcióiból válogatott.

A második rész „Designers of Modart” névvel büszkélkedhetett. A bemutató, azoknak a végzett tervezőknek a kollekciójából állt, akiknek már saját márkájuk van. Yuuths, Zsigmond Dóra, Kamorka, ENIHORN, Delacier


Zsigmond Dóra

Zsigmond Dóra 2014-ben alapította férfi ruházati márkáját. A fiatal tehetség a Mod'Artdivatiskolában tanult, diplomakollekcióját a magyar hagyományos öltözékek inspirálták.

Mind a vidéki, mind a budapesti életstílus nagy hatással van Dóra munkásságára, világlátására. A friss, előremutató ruhadarabokat Magyarország hagyományai és kulturális öröksége inspirálja, ugyanakkor tökéletesen illeszkednek a modern nagyvárosi stílusba.

Dóra nagy hangsúlyt fektet az alapinspiráció megtalálására és a témák mély feldolgozására. Az egyéni karakterek, a hétköznapi helyzetkomikumok, a szociográfiai problémákat boncolgató sorozatok, filmek, kiállítások, könyvek, dalok jelentik az inspiráló erőt Dóra számára. Az élet maga. A valóság és a képzelet határai és határtalanságai. Az individualitás.

A ZSIGMOND DORA m e n s w e a r esszenciája a hagyomány és a modernitás ellentétes energiáiból táplálkozik. Ez a játékos feszültség adja meg a ruhák dinamikáját, amelyek kimagasló minőségű anyagokból, odafigyeléssel, gondoskodással készülnek. A finom, nyers anyagok és hagyományos kézműves technikák otthonossá varázsolják a kollekciót, melegséget kölcsönözve annak, míg a formai megoldások, a szabás és a fazon maivá teszik a ruhákat. Így a vidék otthonossága és a nagyváros mozgalmassága egyszerre van jelen a kollekciók hangulatában. A márka támogatja az etikus divat elveit: a ruhák Dóra szülőfalujában, Alapon készülnek egy helyi fantasztikus szabó-varrónő, Juliska néni segítségével. A hagyományos kézműves technikákkal a tervező, Dóra egészíti ki a darabokat.




















 






A Yuuths egy innovatív, extravagáns férfiruha márka. Célunk, - mondja Madarász Ildikó - hogy a férfi öltözködést magasabb szintre emeljük. A márka jellegzetessége a sportos, energikus stílus egyediséggel kombinálva, ami kreatív, színes, fantáziadús világot eredményez némi vagánysággal és humorral megfűszerezve.

A márka fő inspirációs forrásai a művészetek, az innovációk és a fiatalok szubkultúrája.

A sportos sziluetteknek az elegáns részletek, az innovatív anyagok, a játékos vonalvezetés és az élénk, bátor színek egyedi megjelenést kölcsönöznek.

A tervező, Molnár Annamária célja elsősorban az, hogy a márka termékei egy olyan világot teremtsenek a fiatalok számára, mely gondtalan, szabad, egyúttal sportosan elegáns.

„A szürke hétköznapokat éljük, ezért a célom az volt, hogy színeket és játékosságot csempésszek a mindennapokba. Számomra küldetés az, hogy a fiatalok örömöt és elégedettséget érezzenek termékek által, a design segítségével."





Ruháik a harmónia és a játékosság jegyében, természetes, minősített organikus anyagokból készülnek.

Fontos számukra, hogy a gondosan elkészített termékek, a kényelem ötvözésével, a játékos formai és felületi megoldásokkal, valamint az általuk hozzáadott szeretettel együtt alkossanak harmonikus egységet, akárcsak a test, a szellem és a lélek szoros kapcsolata.

Hisszük, hogy az organikus alapanyagok, az igényességgel és az egyediséggel párosítva táplálják a lelket és viselésük éppen olyan természetes érzés, mint a lélegzetvétel.

Tiszteljük a tradicionális kézimunka egyedi szépségét, így kollekcióinkat kézzel kötött, illetve kézzel hímzett darabok is fűszerezik.

Célunk, hogy az általunk képviselt értékek minél több emberhez eljuthassanak, ezért igyekszünk folyamatosan bővíteni a kínálatunkat, melyben a gyermekruhákon kívül már babatermékek és női modellek is megtalálhatóak.

Ruháinkat szeretettel ajánljuk azoknak, akiknek fontos gyermekük és saját maguk egészsége, környezetük védelme, valamint a már említett egység tudatos fenntartása.



ENIHORN egyet jelent a légies eleganciával és a bohém bájjal.
Horn Enikő 2013-ban indítottal el márkáját, de kollekciója már ekkor az érett és felismerhető jegyeket hordozta magán. Alkotásaihoz a textíliákat és a bőröket Olaszországból rendelik.
Stílusa: klasszikus vonalak modern technikákkal, mintákkal és színekkel ötvözve. ENIHORN-nál nem igazán fogunk fekete-fehér darabokat találni.
Bőrtáskái és kiegészítői is finom és részleteiben kidolgozott munkáról árulkodnak.








A DELACIER egy extravagáns ékszer- és kiegészítő márka, melynek védjegye az acél és a cérnakép technika fúziójából született. A márka filozófiája legjobban a kísérletezésben, újításban és meghökkentésben csúcsosodik ki, mindezt nyers mégis minimalista elemekkel tarkítva. A kollekciókban az időtlen értékállóság a kifinomult eleganciával találkozik. Az ékszerek mellett az extrém látványdarabok is szerves részeit képezik a kollekcióknak, amelyek a márka karakteres futurista vonalát erősítik.

A DELACIER termékek nem kor, hanem stílusfüggőek! Ez azt jelenti, hogy a DELACIER nő kiforrott karakterrel, egyedi ízlésvilággal rendelkezik, magabiztos és céltudatos életérzést tükrözve. Ezekhez a tulajdonságokhoz kitűnően választja ki magának a legmegfelelőbb DELACIER ékszert. Legyen az egy erőteljes nyakpánt, vagy egy finomabb vonalvezetésű fülbevaló.

Domokos Dóra, a DELACIER márka megálmodója és tervezője a francia gyökerekkel rendelkező Modart Művészeti és Divatiskolában végzett 2013-ban divattervezőként. Diplomamunkájában a női ruházat és a kiegészítők összeolvadásának lehetőségeit boncolgatta, ahol az általa megalkotott cérnakép-technika is megjelent a ruhákba épülő fémlemezeken. Dóra a diplomakollekciója bemutatása után úgy döntött, hogy az újonnan kikísérletezett módszert acélékszerek felületén fejleszti tovább, így megszületett a DELACIER márka.


Kép: Márton Bohus






A fotókat Hadaghian István készítette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése